Vanaf vandaag zijn de eerste Tommies snacktomaatjes met het keurmerk On the way to PlanetProof te koop bij Jumbo. Het keurmerk garandeert dat de snacktomaatjes duurzamer zijn geteeld in Nederlandse kassen door Greenco, en dat de kunststof verpakking voldoet aan de eis van gerecyclede en recyclebare materialen.
Met het PlanetProof logo geven Jumbo, Greenco en ketenpartner The Greenery klanten de mogelijkheid bewust voor duurzamere groente van Nederlandse bodem te kiezen. Uit de IRi Infoscan Supermarkten 2018 blijkt dat snacktomaten met 31% marktaandeel de top-5 segmenten tomaten aanvoert.
“Met het bemachtigen van het PlanetProof keurmerk willen wij andere groente- en fruittelers overtuigen zich te certificeren. Samen kunnen wij Jumbo en andere retailers helpen hun duurzaamheidsdoelen te realiseren”, aldus Greenco CEO Robert Ketelarij.
Steven Martina, CEO van The Greenery, juicht het initiatief toe. "Wij stimuleren onze telers zo duurzaam mogelijk te werken op het gebied van energie, water, afval, gewasbescherming en arbeidsomstandigheden."
Ton van den Hoek, Unitmanager Jumbo Supermarkten, is blij dat de Tommies snacktomaatjes volledig On the way to PlanetProof zijn. “Met het gevarieerde Tommies-assortiment genieten onze klanten voortaan van lekkere en gezonde producten met de garantie dat ze verantwoord geteeld zijn. Hiermee zijn wij weer een stap dichter bij het realiseren van ons doel om in 2020 een volledig PlanetProof AGF-schap te hebben.”